اخبار

معرفی اولین تفنگ هوشمند مجهز به اثر انگشت

2 Copy 3
اخبار مربوط به کشتار دسته جمعی در آمریکا، شرکتهای فعال در این حوزه را وادار به نوآوری کرده تا به نحوی بتوان جهت کاهش آمار تلفات در مدارس و دیگر مکانهای عمومی راهکاری ارائه دهند.
چندی پیش شرکت BioFire Technology در همین راستا، اسلحه‌ای با نام Smart Gun (اسلحه هوشمند) ساخته که تنها از طریق شناسایی چهره و اثر انگشت آن قادر به تیراندازی است. به این شکل که با استفاده از یک رادار مادون قرمز که در پشت اسلحه و رو به ضارب قرار دارد قادر به تشخیص چهره شماست تا در زمان نشانه گیری هویت شخص را تشخیص دهد و در صورتیکه شخصی غیر از صاحب اسلحه آن را در دست گرفته باشد شلیک صورت نمیگیرد. علاوه بر این در روی ماشه حسگر اثر انگشت وجود دارد تا از این طریق نیز هویت مالک تشخیص داده شود.

شما در هنگام تحویل این اسلحه هوشمند یک داشبورد و یک پنل لمسی بعلاوه اسلحه را دریافت خواهید کرد.

شما در هنگام تحویل این اسلحه هوشمند یک داشبورد و یک پنل لمسی بعلاوه اسلحه را دریافت خواهید کرد. کار داشبورد این است که اسلحه را جهت فعال نگه داشتن حسگرها شارژ نماید و کار پنل لمسی این است که چهره و اثر انگشت خود را روی آن تعریف نمایید. این شرکت جهت راحتی استفاده قابلیت اضافه کردن چندین اثرانگشت و چهره را فراهم آورده تا در مواقع اضطراری شخص دیگری قبل صاحب اسلحه نیز بتواند از آن استفاده نماید.
این اسلحه در رنگبندی های مختلف وارد بازار شده است که به کاربر حق انتخاب زیادی را در انتخاب جنس بدنه، تعیین راست دست یا چپ دست، تعیین مدل سریال استاندارد یا شخصی خواهد داد. قیمت پایه این دستگاه که 1.499 دلار می باشد دارای مدلهای دیگری نیز می باشد که با نام های Launch Edition و Founders Edition و قیمت های پایه به ترتیب 1.899 و 2.499 دلار می باشند.
این شرکت که به گفته خودش متشکل از صاحبان اسلحه، مهندسین و والدین است جهت ارائه روشی جدید جهت امنیت بیشتر افراد این ایده را عملی کرده است. همچنین این شرکت اذعان کرده به اینکه قبل از این مشغول تولید فن‌آوری‌های مختلف مانند جت های مافوق صوت، تجهیزات پزشکی و ماهواره ای بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *