اخبار

بزرگترین موشک فضایی جهان در آسمان منفجر شد

1 Copy 2 1

این پرواز آزمایشی در ساعت 8:28 صبح به وقت محلی انجام شد و قسمت تقویت کننده فضاپیما باید حدود 8 دقیقه پس از پرتاب موشک از هم جدا شود. اما تنها 4 دقیقه پس از پرتاب، موشک سقوط کرد و در آسمان منفجر شد.

جمعیتی از تماشاگران از چند مایلی دورتر از باند فرودگاه (که در ساحل بوکاچیکا، تگزاس، نزدیک مرز مکزیک بود) این رویداد هیجان انگیز را تماشا میکردند و این پروژه را تشویق میکردند

شرکت اسپیس ایکس با صدور بیانیه ای کوتاه به تیم متخصصان تبریک گفت و افزود که انفجار امروز به دلیل “جداسازی سریع و بدون برنامه ریزی” قسمت رانندگی رخ داده است. این شرکت گفت که اعضای تیم برای پروژه های آینده آماده میشوند.

بدنه این فضاپیما از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و می تواند تا 100 تن تجهیزات را حمل کند. هر دو بخش این فضاپیما قابل استفاده مجدد هستند تا بتوان آنرا با یک فرود نرم بر روی زمین بازگرداند.

در آوریل دو سال پیش، آژانس فضایی آمریکا (ناسا) قراردادی به مبلغ 2.9 میلیارد دلار (2.4 میلیارد یورو) با اسپیس ایکس امضا کرد تا ساخت فضاپیمایی را با هدف بردن فضانوردان به ماه آغاز کند.

بدنه این موشک از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و می تواند تا 100 تن تجهیزات را حمل کند. هر دو بخش این فضاپیما قابل استفاده مجدد هستند تا بتوان آنرا با یک فرود نرم بر روی زمین بازگرداند.

ناسا قصد دارد تا پایان سال 2025 چهار فضانورد را در قالب برنامه «آرتمیس» به ماه بفرستد و با استقرار ایستگاه فضایی در ماه، امکان حضور دائمی انسان در ماه را در داخل آن فراهم کند. در مرحله بعد، فن آوری های جدید با هدف سفر انسان به مریخ باید آزمایش شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *