اخبار

تولید 40 ولت برق با برگ مصنوعی

1 Copy 13
  • برگ مصنوعی

وقتی صحبت از دریافت انرژی از آب یا باد می شود، اولین فکری که به ذهن می رسد احتمالاً یک سد بزرگ برق آبی یا یک مزرعه بادی است. اما کوچک فکر کنید.
محققان ایتالیایی یک سیستم برداشت انرژی را ساخته اند که در گیاهان تعبیه شده است که می تواند برق را از قطرات باران یا باد تولید کند. در شرایط بارانی یا باد، دستگاه می تواند برق کافی برای روشن کردن چراغ های LED تولید کند و انرژی خود را تولید کند. دستگاه جدید در مطالعه‌ای که در 28 فوریه در IEEE Robotics and Automation Letters منتشر شد، توضیح داده شده است.

«باربارا ماتزولایی»، معاون مدیر رباتیک و مدیر آزمایشگاه رباتیک نرم IIT که در این مطالعه نیز شرکت داشته است، می‌گوید:

«نتایج ما نشان می‌دهد که برداشت انرژی از طریق باد و باران (چه به‌طور جداگانه یا هم‌زمان) با این دستگاه امکان‌پذیر است و آن را به یک برداشت‌کننده انرژی چند‌منظوره یا حسگر خودکار تبدیل می‌کند.»

برگ مصنوعی با لایه ای از الاستومر سیلیکونی در امتداد پایین تشکیل شده است که بین برگ های یک گیاه واقعی قرار داده شده است.

فابیان مودر محققی در زمینه رباتیک نرم الهام گرفته از زیستی در موسسه فناوری ایتالیا (IIT) در جنوا، ایتالیا است. او می‌گوید سیستم‌هایی که برای تولید انرژی بر برگ‌ها تکیه می‌کنند می‌توانند به ویژه برای کاربردهای کشاورزی و نظارت از راه دور محیطی مفید باشند، جایی که حسگرهای خودکار برای مشاهده سلامت گیاه یا نظارت بر شرایط آب و هوایی مورد نیاز هستند.
دستگاه توسعه یافته توسط Meder و همکارانش از یک برگ مصنوعی با لایه ای از الاستومر سیلیکونی در امتداد پایین تشکیل شده است که بین برگ های یک گیاه واقعی قرار داده شده است. Moder توضیح داد: «وقتی [برگ‌ها] در باد حرکت می‌کنند، دو سطح با هم تماس پیدا می‌کنند و دوباره از هم جدا می‌شوند و بارهای ساکن روی کوتیکول برگ گیاه و دستگاه ما ایجاد می‌کنند.» این بارها در بافت سلولی داخلی گیاه القا می شوند و در آنجا جریان ایجاد می کنند. ما می توانیم این جریان را با الکترودی که در بافت گیاه قرار داده شده جمع آوری کنیم.
چندین دستگاه برداشت انرژی گیاهی از تکنیک مشابهی برای تولید برق از باد استفاده می کنند، اما این تیم تحقیقاتی یک گام فراتر رفتند و به دستگاه خود اجازه دادند تا انرژی را از قطرات باران برداشت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *