اخبار

ردیابی موبایل گوگل از دستگاه‌های خاموش

24 Copy

گوگل یک صفحه راهنما را برای مشتریان تلفن همراه به روز کرده است تا اذعان کند که هنوز می توان آنها را برای استفاده از خدمات جستجو یا نقشه های خود ردیابی کرد، حتی اگر ویژگی ردیابی تلفن را خاموش کنند.
در صفحه راهنمای تنظیم سابقه موقعیت مکانی، Google توضیح داد، “این تنظیم بر سایر خدمات مکان در دستگاه شما، مانند سرویس‌های مکان Google و Find My Device تأثیر نمی‌گذارد. برخی از داده‌های موقعیت مکانی ممکن است به عنوان بخشی از فعالیت شما در سایر سرویس‌ها ذخیره شوند مانند جستجو و نقشه.

به‌روزرسانی گوگل سه روز پس از گزارش آسوشیتدپرس منتشر شد که نشان می‌داد چندین برنامه و وب‌سایت Google موقعیت کاربر را ذخیره می‌کنند، حتی اگر کاربران تاریخچه موقعیت مکانی را خاموش کرده باشند.
آخرین توضیحات صفحه راهنمای Google، بازبینی آشکاری است از آنچه غول فناوری ایالات متحده قبلاً بیان کرده است: “با خاموش بودن سابقه موقعیت مکانی، مکان هایی که می روید دیگر ذخیره نمی شوند.”
گوگل به دلیل ردیابی موقعیت مکانی کاربران مورد انتقاد قرار گرفته است، که می تواند ناشی از تلاش آن برای کسب سود بیشتر از سوی تبلیغ کنندگانی باشد که می توانند گروه خاصی از کاربران را با داده های ردیابی گوگل به راحتی هدف قرار دهند.به‌روزرسانی گوگل سه روز پس از گزارش آسوشیتدپرس منتشر شد که نشان می‌داد چندین برنامه و وب‌سایت Google موقعیت کاربر را ذخیره می‌کنند.

بیانیه قبلی گوگل در مورد تاریخچه موقعیت مکانی ممکن است برای کاربرانی که ویژگی ردیابی را خاموش کرده اند تا نشان دهند نمی خواهند ردیابی شوند گمراه کننده باشد، در حالی که کاربران نمی دانستند که هنوز برای جابجایی ها و مکان های خود از طریق سایر سرویس های Google ردیابی می شوند. جستجوی Google، نقشه‌ها، به‌روزرسانی‌های آب و هوا یا جستجوهای مرورگر.
Google راه‌هایی را به کاربران ارائه می‌کند تا با غیرفعال کردن گزینه «فعالیت وب و برنامه» در دستگاه‌های تلفن همراه خود، حرکات یا مکان‌های خود را خصوصی نگه دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *