خودرو

عدم تعلق پلاک ملی به خودروهای منطقه آزاد

1 Copy 10

زمانی که روز دوشنبه چهارم بهمن ماه مصوبه هیات وزیران در خصوص مجوزهای ملی و ترافیک کشوری ابلاغ شد، اکنون مشخص شده است که چه خودروهایی در مناطق آزاد بدون شماره ملی هستند. سخنگوی وزیر صمت می گوید: پس از ابلاغ، مقدمات ثبت نام دولتی وسایل نقلیه موتوری در مناطق آزاد آغاز شد، اما استثنایی نیز وجود دارد.

به گفته امید قالیباف ، تمامی خودروهای تردد در منطقه آزاد تجاری-صنعتی مشمول این ابلاغیه هستند، اما خودروهای آمریکایی و انگلیسی به هیچ وجه مشمول این طرح نیستند و پلاک ملی نخواهند داشت. به عبارت دیگر خودروهای آمریکایی و انگلیسی که از منطقه آزاد تردد می کنند به هیچ وجه برای تردد در سرزمین اصلی به آنها پلاک ملی تعلق نمیگیرد.

تمامی خودروهای تردد در منطقه آزاد تجاری-صنعتی مشمول این ابلاغیه هستند، اما خودروهای آمریکایی و انگلیسی به هیچ وجه مشمول این طرح نیستند و پلاک ملی نخواهند داشت.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که 30 هزار خودرو در مناطق آزاد تردد می کنند اما مشخص نیست که چه تعداد از این خودروها آمریکایی و انگلیسی هستند و از سوی دیگر بر اساس شنیده های ما از زمان اعلام این تصمیم، قیمت خودروهای پلاک دولتی افزایش یافته و اکنون تفاوت چندانی با قیمت خودروهای موجود در سرزمین اصلی ندارد. اما به نظر می رسد پلاک آن خودروها می تواند برای برخی از علاقه مندان به این نوع خودروها جذاب باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *