اخبار

لغو شدن واردات گوشی بالای 600 دلار با ارز حاصل از صادرات

1 Copy 8

«محسن شکراللهی»، مدیریت مجموع وزارت صنعت، معدن و بیزنس طی طومار‌نگاری با سرپرست معاونت ضوابط و طراحی برنامه خزانه مرکزی، نکاتی را درباره ساماندهی بازار تلفن‌های یاروهمدم مطرح نموده است.

این رده مسئول وزارت صمت معتقد است قوانین تولید گردیده در زمینه ی واردات موبایل بالای 600 دلار تأثیرات دور از شوخی بر بها این دست کالاها و از دربین رفتن نظم نرخ‌گذاري در بازار گردیده است.

طی ماه‌های اخیر واردات موبایل بالای 600 دلار صرفا با ارز نتیجه ها از صادرات خویش ممکن بود که وزارت صمت آن را موجب عدم شفافیت خریدوفروش ارز صادراتی به جهت عدم همسویی بیزنس (واردکننده با صادر کننده) و عدم شفافیت نرخ ارز مال از محل صادرات خویش دانسته میباشد.

 

طی ماه‌های اخیر واردات گوشی بالای 600 دلار صرفا با ارز نتیجه ها از صادرات خویش ممکن بود که وزارت صمت آن را موجب عدم شفافیت خریدوفروش ارز صادراتی به جهت عدم همسویی بیزنس (واردکننده با صادر کننده) و عدم شفافیت نرخ ارز مال از محل صادرات خویش دانسته میباشد.

در این راستا، چندین توصیه در مورد تنظیم بازار ارائه شد:
1- حذف ممنوعیت واردات گوشی های تلفن همراه به ارزش بیش از 600 دلار فقط از محل صادرات و خرید این مدل گوشی در تالار دوم امکان پذیر است.
2- با توجه به سابقه واردات تلفن همراه به طور متوسط ​​2 ساله برای سالهای بعد 1400 و 1401;
3- انجام طبقه بندی ویژه واردکنندگان گوشی موبایل و تبلت
4. سابقه واردات تبلت چهار برابر کل سابقه دو سال گذشته است
5- معرفی تاریخچه واردات برای تامین پول محصولات تلفن همراه از محل صادرات
حال باید منتظر ماند و دید بانک مرکزی چه واکنشی به این پیشنهادها خواهد داشت.
لازم به ذکر است اخیرا انجمن واردکنندگان موبایل خواستار پرداخت تمامی گوشی های تلفن همراه از طریق سامانه جدید بانک مرکزی (مرکز صرافی) و اخذ از 26 کالا شده است. این بدان معناست که گوشی های زیر 600 دلار نیز در لیست هستند، اما گوشی های بالای 600 دلار باید با ارزی غیر از ارز خارجی خود عرضه شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *