خودرو

توقف تولید مرسدس بنز CLS و AMG GT

3 1

خاتمهٔ تولید مدل‌های SLC و S کلاس کوپه و کابریولت

مرسدس بنز استراتژی ساده‌سازی محصولات خود را دنبال می‌کند، به همین خاطر مدل‌هایی که از فروش مناسبی برخوردار نیستند، ناگزیر باید با خطوط تولید مرسدس خداحافظی کنند البته قبلاً می‌دانستیم که این شرکت تعداد محصولات کامپکت خود را از هفت به چهار مدل کاهش خواهد داد اما برخی از خودروهای بزرگ‌تر اشتوتگارتی‌ها هم در خطر هستند، استراتژی سبک‌سازی سبد محصولات مرسدس بنز قرار است شامل حال حدود 18 مدل از 33 مدل فعلی شود.

این در حالی است که قبلاً گفته شده بود نسخه‌های کوپه و کابریولت C کلاس و کوپه و کابریولت E کلاس در مدل جدید CLE ادغام می‌شوند. در همین حال، شایعاتی هم در مورد کنار رفتن استیشن‌های مرسدس بنز شنیده‌ایم. هرچند هنوز هیچ‌چیز رسمی نیست اما احتمالاً نسل جدید E کلاس استیشن که در سال ۲۰۲۴ به بازار می‌آید آخرین استیشن مرسدس بنز خواهد بود.

benz 1

 

مدل‌های GLC و GLE

در بخش شاسی‌بلندها هم هرچند مرسدس بنز در نسل بعدی مدل‌های GLC و GLE همچنان نسخهٔ کوپه را ارائه خواهد کرد اما انتظار می‌رود این‌ها آخرین نسل شاسی‌بلندهای کوپهٔ مرسدس باشند. به‌طورکلی، کارانددرایور از مدیران ارشد شرکت شنیده است که از ۳۳ مدل مختلف حال حاضر مرسدس بنز، تنها ۱۴ مدل به حیات خود ادامه خواهند داد. هرچند هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که کدام مدل‌ها کنار گذاشته می‌شوند اما قطعاً کوپه‌ها و استیشن‌ها بیش از بقیه در معرض خطر هستند و این شاید به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید.

مرسدس بنز در نسل بعدی مدل‌های GLC و GLE همچنان نسخهٔ کوپه را ارائه خواهد کرد

 

نشریه کار اند درایور از قول مدیران رده‌بالای مرسدس بنز نقل می‌کند که از 33 اتاق فعلی، تنها 14 اتاق حفظ خواهد شد. همچنین این کمپانی قصد دارد شمار مدل‌های کامپکت را از هفت به چهار مدل کاهش دهد؛ بااین‌حساب باید منتظر حذف مدل‌های بیشتر از خطوط تولید مرسدس بود.

road

 

افزایش مدل‌های AMG

خبر خوش برای طرفداران مرسدس بنز اینکه مدل‌های بیشتری با نشان AMG در راه هستند. همچنین این کمپانی در نظر دارد خانواده میباخ را که با استقبال بالایی مواجه است، گسترش دهد. براساس گزارش نشریه کار اند درایور، اشتوتگارتی‌ها قصد دارند مدل نمادین 300 SL گالوینگ را احیا و پیکاپی دو کابین از G کلاس را راهی بازار کنند. تولید یک اسپیدستر قدرتمند بر مبنای SL هم در این گزارش به‌چشم می‌خورد.

 

ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *