اخبار

رونمایی گوگل از محصول جدیدش پیکسل فولد

فولد رونمایی شد؛ تاشدنی گوگل با اندروید خالص و طراحی جذاب

پس از سال‌ها شایعه، گوگل سرانجام Pixel Fold را در Google I/O 2023 رونمایی کرد، اولین گوشی تاشو خود که با Samsung Galaxy Z Fold 5 روبه‌رو می‌شود. این دستگاه مانند گوشی تاشو پرچمدار سامسونگ، تاشو به سبک کتاب است. تلفنی که یک صفحه نمایش معمولی شبیه گوشی هوشمند در جلو و یک صفحه نمایش تبلت مانند در داخل دارد. اما برخلاف آن مدل، از نسبت تصویر کاملاً متفاوتی برای پهن و کوتاه کردن دستگاه استفاده می کند.

Z Fold 5 سامسونگ از همان تنظیمات دوربین Z Fold 4 سال گذشته استفاده می کند و با توجه به اینکه Pixel Fold اولین تلاش گوگل برای یک گوشی هوشمند تاشو است، سخت افزار کاملاً جدیدی برای این مدل است. هر دو مدل از سه دوربین اصلی در پشت گوشی استفاده می کنند و دارای دو دوربین مختلف در جلو هستند. یکی برای هر نمایشگر برای Z Fold 5 که به یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی ترجمه می شود. Pixel Fold دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، اولتراواید 10.8 مگاپیکسلی و تله فوتو 10.8 مگاپیکسلی است.

گوگل می‌گوید باتری ۴٬۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی پیکسل فولد بیش‌از ۲۴ ساعت شارژدهی ارائه می‌دهد. باتری از نوع دو سلولی است و با توان ۳۰ وات می‌توان آن را شارژ کرد. تاشدنی گوگل از فناوری شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. همانطور که می‌شد انتظار داشت، پیکسل فولد بدون شارژر روانه‌ی بازار می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *