اخبار

آهنگ های تولید شده توسط هوش مصنوعی از اسپاتیفای حذف میشوند

2

نبرد بین صنعت موسیقی و هوش مصنوعی همچنان ادامه دارد و گزارش‌ها ادعا می‌کنند که Spotify موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی را حذف می‌کند.
طبق یک گزارش، حدود هفت درصد از تمام آهنگ‌های آپلود شده توسط Boomy در Spotify حذف شده‌اند. اما دلیل آن مشکلات کپی رایت نیست.
طبق گزارش فایننشال تایمز، اسپاتیفای «ده‌ها هزار» آهنگ تولید شده توسط هوش مصنوعی را حذف کرده است. اینها از پلتفرمی به نام Boomy می آیند که خود را به عنوان کمک به ایجاد آهنگ های هوش مصنوعی و سپس کسب درآمد از آنها در سرویس های پخش مانند Spotify تبلیغ می کند.
وبسایت Boomy که در سال 2019 راه اندازی شد، کاربران حدود 15 میلیون آهنگ ایجاد کرده اند که گفته می شود 14 درصد کل موسیقی های ضبط شده در جهان است.

ماه گذشته آهنگی به نام Heart on My Sleeve نیز در شبکه های اجتماعی و بسترهای پخش موسیقی منتشر شد که در آن صدای دو خواننده آمریکایی (Drake و The Weeknd) با استفاده از هوش مصنوعی شبیه سازی شده بود. این آهنگ به دلیل نقض حق چاپ با واکنش شدید انجمن موسیقی جهانی روبرو شد و در نهایت از رسانه های اجتماعی و پلتفرم های پخش موسیقی حذف شد.
Boomy

بیانیه اسپاتیفای درباره مشکلات هوش مصنوعی

اسپاتیفای در بیانیه‌ای که برای اینسایدر ارسال شده، گفت:

«استریم غیرواقعی یکی از مشکلات طولانی‌مدت صنعت محسوب می‌شود که اسپاتیفای در تلاش است تا این مشکل را در سرتاسر سرویس خود برطرف کند. زمانی که موارد دستکاری شده احتمالی را شناسایی می‌کنیم یا از آن‌ها مطلع می‌شویم، با انجام اقداماتی که ممکن است شامل حذف تعداد استریم‌ها و خودداری از حق امتیاز آن‌ها شود، تأثیر این موارد را کاهش می‌دهیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *