اخبار

انویدیا سه تراشه جدید هوش مصنوعی را برای چین پس از محدودیت های ایالات متحده منتشر می کند

سه تراشه جدید هوش مصنوعی را برای چین پس از محدودیت های ایالات متحده منتشر می کند

انویدیا در حال برنامه ریزی برای عرضه سه تراشه جدید برای چین است، طبق گزارش رسانه های محلی، چند هفته پس از اینکه ایالات متحده از فروش دو تراشه هوش مصنوعی (AI) سطح بالا و یکی از تراشه های برتر بازی خود به شرکت های چینی جلوگیری کرد.

nvidia huang 13 051017 900xx5760 3240 0 300

پایگاه خبری Star Market Daily به نقل از افراد آشنا گزارش داد که انویدیا می تواند تراشه های HGX H20، L20 PCIe و L2 PCIe را تا 16 نوامبر معرفی کند. انویدیا از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرد. ماه گذشته، غول تراشه‌های هوش مصنوعی ایالات متحده گفت محدودیت‌های صادراتی جدید اعلام شده توسط واشنگتن، این شرکت را از فروش دو تراشه هوش مصنوعی پیشرفته اصلاح‌شده خود – A800 و H800 – که هر دو سال گذشته برای بازار چین ایجاد شده‌اند تا با قوانین صادرات قبلی ایجاد شده‌اند، مسدود کند. . یکی از برترین تراشه‌های بازی این شرکت، تراشه L40S، که در ماه آگوست معرفی شد، نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

در 24 اکتبر، انویدیا گفت که این محدودیت‌ها فورا اعمال خواهند شد، زیرا تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده مهلت اولیه را تسریع کرده بودند. انویدیا بیش از ۹۰ درصد از بازار ۷ میلیارد دلاری تراشه‌های هوش مصنوعی چین را در اختیار دارد و تحلیلگران گفته‌اند محدودیت‌های ایالات متحده احتمالاً فرصت‌هایی را برای شرکت‌های داخلی مانند Huawei Technologies ایجاد می‌کند. به گفته منابع، غول اینترنتی چینی بایدو امسال سفارش قابل توجهی برای تراشه های هوش مصنوعی هواوی داده است. یکی گفت بایدو این کار را قبل از اعلام محدودیت های ایالات متحده انجام داده بود، زیرا در حال آماده شدن برای آینده ای بود که دیگر قادر به خرید از Nvidia نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *