اخبار

توافق وزارت بازرگانی چین و کره جنوبی بر صنعت تراشه ها

News

 به گزارش رویترز وزیر بازرگانی چین گفت که چین و کره جنوبی توافق کرده‌اند تا گفت‌وگو و همکاری در زمینه زنجیره‌های تامین صنعت نیمه‌رسانا را تقویت کنند، زیرا نگرانی‌های جهانی در مورد تامین تراشه، تحریم‌ها و امنیت ملی وجود دارد. وانگ ونتائو در حاشیه کنفرانس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) در دیترویت که روز جمعه به پایان رسید، با آن دوک گئون، وزیر تجارت کره جنوبی دیدار کرد. بر اساس بیانیه وزارت بازرگانی چین در روز شنبه، آنها در مورد حفظ ثبات زنجیره تامین صنعتی و تقویت همکاری ها در زمینه های دوجانبه، منطقه ای و چندجانبه تبادل نظر کردند.

در مورد تامین تراشه، تحریم‌ها و امنیت ملی وجود دارد.

وانگ همچنین گفت که چین مایل به همکاری با کره جنوبی برای روابط تجاری و همکاری سرمایه گذاری بیشتر است.

با این حال، در بیانیه کره جنوبی در همان جلسه اشاره ای به تراشه ها نشده است، در عوض گفته شده است که وزیر تجارت این کشور از چین خواسته است تا عرضه مواد خام کلیدی را تثبیت کند و خواستار ایجاد یک محیط تجاری قابل پیش بینی برای شرکت های کره جنوبی در چین شده است.

رگولاتور فضای سایبری چین هفته گذشته گفت که Micron (MU.O) در بررسی امنیت شبکه خود شکست خورده است و اپراتورهای زیرساخت های کلیدی را از خرید از این شرکت منع می کند. ایالات متحده با استناد به دلایل متعددی از جمله امنیت ملی، از کشورها خواسته است تا دسترسی چین به تراشه های پیشرفته را محدود کنند. طبق داده‌های وزارت بازرگانی، حدود 40 درصد صادرات تراشه کره جنوبی به چین می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *