اخبار

چین می خواهد تا سال 2025 ربات های انسان نما پیشرفته بسازد

می خواهد تا سال 2025 ربات های انسان نما پیشرفته بسازد

چین دستورالعمل هایی را برای توسعه ربات های انسان نما با برنامه های استراتژیک تعیین شده برای سال های 2025 و 2027 صادر کرده است.

این دستورالعمل که توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات کشور (MIIT) صادر شده است، با هدف ایجاد یک سیستم نوآوری اولیه برای روبات‌های انسان‌نما تا سال 2025 و دستیابی به پیشرفت‌هایی در فناوری‌های کلیدی مانند “مغز، مخچه و اندام” روبات‌ها است.

هدف اطمینان از تأمین ایمن و مؤثر اجزای اصلی است، با رسیدن ربات‌ها به سطوح پیشرفته بین‌المللی و استفاده در سناریوهایی مانند عملیات ویژه، تولید و خدمات معیشتی.

همچنین قصد دارد دو تا سه شرکت زیست محیطی با نفوذ جهانی، گروهی از شرکت های تخصصی کوچک و متوسط، و دو تا سه خوشه صنعتی، پرورش و توسعه مدل ها و اشکال جدید کسب و کار را پرورش دهد.

تا سال 2027، هدف چین بهبود قابل توجه قابلیت نوآوری فن آوری ربات های انسان نما، ایجاد یک زنجیره تامین صنعتی ایمن و قابل اعتماد، و ایجاد یک محیط صنعتی رقابتی بین المللی است.

این صنعت همچنین توسعه در مقیاس بزرگ خود را با سناریوهای کاربردی متنوع‌تر تسریع خواهد کرد و انتظار می‌رود محصولات مرتبط عمیقاً در اقتصاد واقعی ادغام شوند و به یک موتور مهم جدید رشد اقتصادی تبدیل شوند.

انتظار می‌رود روبات انسان‌نما که فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند هوش مصنوعی (AI)، تولیدات پیشرفته و مواد جدید را ادغام می‌کند، به محصول مخرب بعدی بعد از رایانه، گوشی‌های هوشمند و وسایل نقلیه انرژی جدید تبدیل شود. به گفته MIIT، با پتانسیل توسعه زیاد و چشم اندازهای کاربردی گسترده، به عنوان مسیر جدیدی از صنایع آینده دیده می شود.

اگرچه چین پایه های مشخصی برای توسعه این بخش دارد، صنعت ربات های انسان نما این کشور در زمینه هایی مانند اجزای اصلی اصلی، سیستم های عامل و محیط زیست صنعتی عقب مانده است. به گفته MIIT، هدف این راهنما تقویت هدایت سیاست، جمع کردن منابع، ترویج نوآوری در فناوری های کلیدی و تقویت بهره وری جدید است.

“یک گام مهم”

وانگ پنگ، همکار پژوهشی در آکادمی علوم اجتماعی پکن، به گلوبال تایمز گفت که صدور این راهنما به طرف های مربوطه در ادغام بهتر منابع تحقیق و توسعه با رویکرد مبتنی بر بازار کمک می کند و آن را “گامی مهم در راستا” می خواند. جهت.”

قبل از این دستورالعمل، دولت‌های محلی نیز برنامه‌های اقدامی را برای تقویت توسعه صنعت رباتیک از جمله روبات‌های انسان‌نما منتشر کرده‌اند.

پکن، پایتخت چین، یک برنامه اقدام 2023-2025 برای نوآوری و توسعه این صنعت صادر کرده است که علاوه بر ساخت مرکز نوآوری صنعت ربات انسان نما، صندوقی به مبلغ 10 میلیارد یوان (تقریباً 1.4 میلیارد دلار) ایجاد خواهد کرد.

شنژن در استان گوانگدونگ در جنوب چین پیشنهاد کرده است که توسعه و کاربرد ربات‌های هوشمند تجسم جهانی را انجام دهد و تأسیس یک مرکز نوآوری تولید ربات انسان‌نما را تسریع خواهد کرد.

شهرداری شانگهای شرق چین برنامه ریزی کرده است تا یک پایگاه نوآوری الگوریتم بین المللی برای تقویت توسعه ربات های انسان نما ایجاد کند.

ژو کیوگو، دانشیار کالج علوم و مهندسی کنترل در دانشگاه ژجیانگ، به شین‌هوا گفت که ربات‌های انسان‌نما معیار مهمی برای نوآوری علمی و فناوری و تولید پیشرفته محسوب می‌شوند.

زو افزود: با پیشرفت های مداوم در فناوری های اصلی پایه، ربات های انسان نما، مانند ربات های خط تولید، ربات های خدماتی و حتی روبات های همراه خانگی، چشم انداز گسترده ای برای کاربرد در آینده خواهند داشت.

بر اساس گزارش شین هوا، مقیاس بازار جهانی ربات‌های انسان‌نما تا سال 2030 به 1.9 تریلیون یوان (حدود 263.9 میلیارد دلار) خواهد رسید که مقیاس بازار چین 376.2 میلیارد یوان (حدود 51.4 میلیارد دلار) از این رقم را تشکیل می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *