بازی

تاثیر اجرای گیم‌های خشن در کودکی

4 1
  • تاثیر بازی‌ های خصمانه بر روحیه همدلی کودکان

 بازی‌های خشن تاثیرات عمیق‌تری، نسبت به سایر بازی‌ها، بر کودکان دارد. چرا که میزان هیجانی که کودک در طی بازی تجربه می‌کند، احساس لذت را به وجود می‌آورد و فرزندتان را شیفته این دنیای پرهیجان می‌کند.

فرزند شما در اکثر اوقات تفاوت دنیای واقعی و مجازی را متوجه نمی‌شود و از نقشی که در بازی‌ها به عهده دارد تاثیر بسیار زیادی می‌گیرد. به طور مثال اگر او نقش یک آدم خلافکار را دارد که از دست پلیس‌ها فرار می‌کند و در ازای دریافت پول، به تعدادی انسان بی‌گناه آسیب می‌رساند یا به دوستانش خیانت می‌کند، ممکن است در دنیای واقعی هم رفتارهایی غیرهمدلانه مشابه این کارها را انجام دهد.

game

  • افزایش پرخاشگری کودکان محصول بازی‌‌های رایانه‌ای خشن

تحقیقات متعدد و به‌روز شده‌ای نشان می‌دهد بچه‌هایی که بازی‌‌های خشن انجام دادند ، افکار، احساسات و رفتار خشونت‌آمیزتری را نسبت به دیگر کودکان دارند. این موضوع بدان معنی است که کودکان و نوجوانانی که در معرض بازی‌‌های خشن قرار دارند ممکن است قصد و نیت دیگرانرا به اشتباه، غیردوستانه درک کنند و به همان نسبت واکنش‌های پرخاشگرانه‌تری داشته باشند

  • عوارض بازی‌‌های خشونت‌آمیز روی مهارت حل‌مسئله کودکان

برای مثال به حادثه‌ای که در آمریکا رخ داد توجه کنید: فرد جوان مسلحی که در یک فروشگاه زنجیره‌ای در آمریکا، ۲۲ نفر را کشته و ۲۴ نفر را زخمی کرد، به ماموران پلیس گفته بود که در آن لحظه احساس می‌کرده است که مانند یک سرباز جنگجو در یک بازی رایانه‌ای است. بسیاری از سیاست‌مداران به سرعت بازی‌‌های رایانه‌ای خشن را مقصر دانستند، با این حال دلیل اولیه‌ای که این جوان برای حمله به مردم و کشتار آن‌ها بیان کرده، مسائل نژادی و نفرت قومی بوده است.

یعنی می‌توان گفت انجام بازی‌‌های رایانه‌ای خشن توسط کودکان به طور مستقیم منجر به اعمال مجرمانه نمی‌شود و برای وقوع جرم، عوامل متعددی باید در کنار هم قرار بگیرند.

child

  • چطور فرزندم را از بازی‌های خشن رایانه‌ای دور کنم؟

فراموش نکنید همیشه امکان جایگزینی بازی‌‌های آنلاین با بازی‌های هدفمند یا واقعی وجود دارد. این موضوع هم به بازی‌های حقیقی(مانند قایم موشک، بازی‌‌های فکری و انواع ورزش‌های هیجانی) و هم به بازی‌‌های دیجیتالی اشاره دارد. به‌خصوص که بعضی از بازی‌‌های رایانه‌ای فواید بسیاری هم در رشد مغز دارند و علاوه بر آن موجب تقویت هوش نیز می‌شوند.

آن‌چه در این‌جا اهمیت پیدا می کند نظارت دقیق والدین و متخصصان روانشناسی بر روی بازی‌هایی است که در دسترس کودکان قرار می‌گیرد. شما می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مثل همبازی که دارای مجموعه‌ای از بازی‌های کارشناسی شده به لحاظ روانشناسی هستند و فضایی امن را برای حضور کودکان تدارک دیدند، برای فرزندتان بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *