اخبار

تراشه M3 Ultra اپل پردازشگری با 80 هسته گرافیکی خواهد داشت

M3 Ultra اپل پردازشگری با 80 هسته گرافیکی خواهد داشت

طبق یک گزارش، تراشه M3 Ultra اپل احتمالاً 80 هسته گرافیکی در دسترس کاربران خواهد داشت و آخرین تراشه باقی مانده از نسل M3 که انتظار می رود بسیار قدرتمند باشد. مجموعه Apple Silicon در M1 و M2 الگویی را برای خانواده‌های تراشه‌ها ایجاد کرد، با نسخه Ultra که به طور مؤثری دو برابر تعداد هسته‌ها و سایر عناصر نسخه Max را ارائه می‌کرد. این به این دلیل است که اپل به طور موثر دو تراشه Max را با یک اتصال داخلی متصل کرد و آنها را M1 Ultra و M2 Ultra نامید.

در خبرنامه روز یکشنبه «Power On» برای بلومبرگ، مارک گورمن به مکانیک دوبرابر در بحث درباره آنچه که می‌تواند در نهایت M3 Ultra باشد، پایبند است. گورمن با این پیشنهاد شروع می‌کند که M3 Ultra می‌تواند «۸۰ هسته گرافیکی عظیم» داشته باشد. این قبل از توضیح این است که نسل‌های Apple Silicon یک نسخه پایه، یک “Pro” با هسته‌های CPU و GPU بیشتر، یک Max با دو برابر هسته‌های گرافیکی، و یک Ultra دارند که هر دو نوع هسته را در مقایسه با Max دو برابر می‌کند.

M3 Ultra

برای M2، Pro دارای 12 هسته پردازنده و 19 هسته گرافیکی، M2 Max دارای 12 هسته پردازنده و 38 هسته گرافیکی، و M2 Ultra تا 24 هسته پردازنده و 76 هسته گرافیکی افزایش یافت. گورمن می نویسد: با این حال، اپل با خط جدید M3 کمی از این رویکرد منحرف شد. M3 Max شامل هسته های CPU بیشتر و همچنین دو برابر شدن هسته های GPU بود. پیشنهاد شده است: “این پیامدهایی برای M3 Ultra دارد که اپل هنوز آن را معرفی نکرده است.” اگر به دو برابر شدن CPU و هسته های گرافیکی Ultra ادامه دهد، تراشه مک می تواند به 32 هسته CPU و 80 هسته گرافیکی برسد. به طور مشابه، اگر حافظه مجدداً به روز شود، احتمالاً اپل می تواند یک گزینه پیکربندی برای 256 گیگابایت داشته باشد. گورمن معتقد است که جزئیات نسخه اولترا ظرف چند ماه با شروع آزمایش مشخص خواهد شد و عرضه آن در سال 2024 اتفاق خواهد افتاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *