اخبار

سونی در حال حاضر بیش از 46.6 میلیون کنسول PS5 فروخته است

در حال حاضر بیش از 46.6 میلیون کنسول PS5 فروخته است

سونی در مورد فروش پلی استیشن 5 سه ماهه پرفروشی داشته است. این شرکت در سه ماهه دوم مالی خود که در 30 سپتامبر به پایان رسید، 4.9 میلیون واحد PS5 فروخت و تعداد کل کنسول های فروخته شده را به 46.6 میلیون رساند. این گوشی کاملاً به رقم تعطیلات سال گذشته نرسید، اما همچنان 1.6 میلیون دستگاه بیشتر از مدت مشابه در سال 2022 جابه‌جا شد. لازم به ذکر است، سونی به دلیل زنجیره تامین نتوانست برای مدتی طولانی تقاضا برای کنسول را تامین کند. مشکلاتی که صنعت فناوری را درگیر کرده بود، اما در نهایت توانست تولید خود را در سال گذشته پس از کاهش کمبودها افزایش دهد. تا جولای 2023، اعلام کرد که از زمان عرضه این مدل در نوامبر 2020 تاکنون بیش از 40 میلیون کنسول PS5 فروخته است.

PS5

سونی برای اینکه بتواند به هدف فروش خود یعنی فروش 25 میلیون واحد PS5 برای این سال مالی برسد، باید 16.8 میلیون واحد دیگر بفروشد. با توجه به فروش تنها 19.1 میلیون کنسول PS5 برای کل سال مالی 2022، این رقم بزرگی است. اما به گفته رویترز، هیروکی توتوکی، رئیس سونی مطمئن است که این هدف چیزی است که شرکت می تواند به راحتی به آن دست یابد. این شرکت احتمالاً با عرضه مدل‌های کوچک‌تر PS5 خود در این ماه، دقیقاً به موقع برای خرید تعطیلات مردم، انتظار افزایش فروش را دارد.

علاوه بر فروش سخت افزار، سونی همچنین گزارش داده است که در سه ماهه دوم 67.6 میلیون بازی فروخته است، اگرچه تنها 4.7 میلیون بازی اول شخص هستند. به احتمال زیاد در سه ماهه آینده فروش بسیار بالاتری از طرف اول خواهد داشت، اما با توجه به اینکه Marvel’s Spider-Man 2 در 11 روز اول 5 میلیون واحد فروخت و عملکرد پیش درآمد خود را که 9 میلیون نسخه در 80 روز فروخت، تحت الشعاع قرار داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *